Regulamin sklepu internetowego
Wstęp
Sklep internetowy dostępny pod adresem https://www.loogan.pl/ prowadzony jest przez Jakuba
Wyrębaka wykonującego działalność gospodarczą pod firmą „Loogan” Jakub Wyrębak pod
adresem ul. Mokra 17, 98-300 Wieluń, NIP: 8322086678, REGON: 386125350, wpisanego do
rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
prowadzonej przez Ministra Rozwoju.
Dane kontaktowe Sprzedawcy:
- telefon: +48 690 071 007, +48 724 655 097,
- adres e-mail: sklep@loogan.pl.
Niniejszy dokument (stanowiący równocześnie regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną) zwany dalej „Regulaminem”, określa rodzaje i zakres
świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady
zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady wykonywania
tych umów, prawa i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy a także tryb odstąpienia od umowy
i postępowania reklamacyjnego.
I. Definicje
1. Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem https://www.loogan.pl/.
2. Sprzedawca – Jakub Wyrębak wykonujący działalność gospodarczą pod firmą „Loogan”
Jakub Wyrębak pod adresem ul. Mokra 17, 98-300 Wieluń, NIP: 8322086678, REGON:
386125350.
3. Klient - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną zawierająca umowę ze
Sprzedawcą.
4. Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Usługa – usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu
internetowego.
6. Umowa sprzedaży – umowa zawierana na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiotem jest zakup Produktu.
7. Produkt – produkt (rzecz ruchoma), który Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu
internetowego.
8. Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający
złożenie zamówienia i dokonanie zakupu Produktu.
9. Dzień roboczy - jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych
od pracy.
II. Postanowienia ogólne
1. Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na
warunkach określonych w Regulaminie.
2. Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
3. Klient korzystający z Usług Sprzedawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego
Regulaminu.
4. Sprzedawca przestrzega zasady ochrony danych osobowych Klientów przewidziane
rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
5. Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywania i przetwarzanie przez Sprzedawcę
danych osobowych w celu realizacji umowy. Szczegółowe warunki gromadzenia,
przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określa „Polityka
prywatności” Sklepu internetowego.
6. Produkty dostępne w Sklepie internetowym są nowe, wolne od wad fizycznych oraz
prawnych.
7. Informacje dotyczące Produktu znajdujące się na stronie Sklepu internetowego stanowią
zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Kodeks cywilny.
8. Wszelkie ceny podane na stronie Sklepu internetowego są cenami brutto.
9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Produktów dostępnych
w Sklepie internetowym, wprowadzania nowych Produktów jak i też przeprowadzania i
odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania zmian w trwających już promocjach.
III. Usługi i ogólne warunki świadczenia usług
1. Sprzedawca za pomocą Sklepu internetowego świadczy usługi drogą elektroniczną o
charakterze informacyjnym polegające na możliwości zapoznania się przez Klienta z ofertą
Sprzedawcy oraz umożliwia Klientowi wypełnienie formularza zamówienia w celu zawarcia
umów sprzedaży.
2. Usługi określone w ust. 1 świadczone są nieodpłatnie.
3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia wypełnienia
formularza zamówienia zawierana jest z Klientem na czas oznaczony w momencie
przystąpienia przez niego do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z chwilą
odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza
Sprzedawcy.
4. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę:
a) urządzenie z dostępem do sieci Internet,
b) przeglądarka internetowa obsługująca pliki Cookies,
c) dostęp do poczty elektronicznej.
5. Klient ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z
taryfą swojego dostawcy usług internetowych.
IV. Umowa sprzedaży
1. Sprzedawca umożliwia złożenie zamówień na Produkty dostępne w Sklepie internetowym
zgodnie z następującymi metodami:
a) za pomocą Formularza zamówienia dostępnego w Sklepie internetowym przez 24
godziny 7 dni w tygodniu,
b) drogą elektroniczna na adres e-mail Sprzedawcy sklep@loogan.pl,
c) telefonicznie pod numerami +48 690 071 007, +48 724 655 097.
2. W celu złożenia zamówienia poprzez Formularz zamówienia, Klient dokonuje wyboru
Produktu dostępnego w Sklepie internetowym określając ilość jaką zamierza nabyć oraz
wskazując dodatkowe cechy zamawianego Produktu. Po dokonaniu wyboru Produktu
(dodanie Produktu do „koszyka” poprzez funkcjonalność dostępną w Sklepie internetowym),
Klient wypełnia Formularz zamówienia wskazując w nim dane niezbędne do realizacji
zamówienia przez Sprzedawcę, a następnie potwierdza złożenie zamówienia za pomocą
przycisku „Zamawiam i płacę”.
3. W celu złożenia drogą elektroniczną, Klient przekazuje Sprzedawcy informacje
o zamawianym Produkcie oraz dane niezbędne do realizacji zamówienia, w szczególności
dane identyfikacyjne, dane adresowe oraz dane umożliwiające kontakt w sprawie
zamówienia (numer telefonu, adres e-mail).
4. W celu złożenia zamówienia telefonicznie, klient przekazuje Sprzedawcy informacje o
zamawianym Produkcie oraz dane niezbędne do realizacji zamówienia, w szczególności
dane identyfikacyjne, dane adresowe oraz dane umożliwiające kontakt w sprawie
zamówienia (numer telefonu, adres e-mail).
5. Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany
w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu
zamówienia. Następnie Sprzedawca po weryfikacji możliwości realizacji zamówienia
przesyła Klientowi wiadomość potwierdzającą zamówienie. Z chwilą otrzymania przez
Klienta wiadomości potwierdzającej zamówienie dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.
6. Wiadomość potwierdzająca zamówienie zawiera ustalone warunki umowy sprzedaży,
a w szczególności ilość oraz rodzaj zamówionego Produktu, całkowitą cenę do zapłaty wraz
z kosztami dostawy oraz wysokością przyznanych rabatów (o ile dotyczy).
V. Czas realizacji zamówienia oraz dostawa
1. Sprzedawca realizuje zamówienia według kolejności ich wpłynięcia (z uwzględnieniem pkt.
VI ust. 4-5 niniejszego Regulaminu).
2. Na czas realizacji zamówienia składa się przygotowanie, skompletowanie, spakowanie oraz
wydanie Produktu przez Sprzedawcę. Średni czas realizacji zamówienia wynosi do 7 dni
roboczych.
3. W przypadku zamówień składających się z kilku Produktów o różnej dostępności, a mających
zostać dostarczonymi w jednej przesyłce, termin realizacji zamówienia będzie uzależniony
od terminu skompletowania przez Sprzedawcę ostatniego Produktu objętego zamówieniem,
chyba że w uzgodnieniu z Klientem postanowiono inaczej.
4. Do czasu realizacji zamówienia należy doliczyć czas dostawy Produktu do Klienta przez
przewoźnika zgodnie z wybraną przez Klienta metodą dostawy. Informacje o metodach oraz
kosztach dostawy wskazywane są Klientowi w trakcie składania zamówienia.
5. Zamówienia wydawane są do dostawy przewoźnikowi wyłącznie w dni robocze.
6. Po otrzymaniu przesyłki Klient powinien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego
zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń bądź innych nieprawidłowości
powinien w obecności kuriera sporządzić protokół ze szkody oraz zawiadomić Sprzedawcę.
7. Klient nie powinien otwierać przesyłki za pomocą ostrego narzędzia np. noża, nożyczek itp.
ze względu na ryzyko uszkodzenia Produktu.
8. Sprzedawca umożliwia odbiór osobisty zamówienia w jego punkcie stacjonarnym pod
adresem ul. Mokra 17, 98-300 Wieluń. Odbiór możliwy jest wyłącznie po uprzednim
potwierdzeniu przez Sprzedawcę przygotowania zamówienia do wydania.
VI. Metody płatności
1. Sprzedawca umożliwia płatności w formie przedpłaty za pomocą przelewu elektronicznego
za pośrednictwem systemu Przelewy24 prowadzonego przez PayPro SA ul. Kanclerska 15,
60-327 Poznań, zgodnie z regulaminem systemu (https://www.przelewy24.pl/regulamin).
2. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty w terminie 7 dni roboczych od dnia zawarcia
umowy. W przypadku braku płatności w określonym terminie umowa sprzedaży może ulec
rozwiązaniu.
3. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia z chwilą otrzymania od operatora systemu
płatności elektronicznych informacji o poprawnym dokonaniu płatności przez Klienta.
4. Sprzedawca dokumentuje sprzedaż Produktu paragonem lub fakturą VAT. Dowód zakupu
jest dostarczany Klientowi wraz z Produktem lub elektronicznie na adres e-mail wskazany
przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
VII. Rękojmia za wady Produktu
1. Zgodnie z art. 556 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Sprzedawca jest
odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o
wadzie w chwili zawarcia umowy.
2. Dostarczenie Produktu w ramach realizacji uprawnień wynikających z rękojmi za wady
odbywa się na koszt Sprzedawcy.
3. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem
dwóch lat od dnia wydania Produktu Klientowi.
4. Rękojmia nie obejmuje wad wynikających z nieprawidłowego użytkowania produktów.
5. Zgłoszenie o wadach Produktu należy przesłać drogą elektroniczną na adres
sklep@loogan.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy. Zgłoszenie można przesłać
na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu.
6. Jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez
Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od
wad lub usunięcia wady.
7. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany
rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że
doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem
proponowanym przez Sprzedawcę.
8. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna
9. Jeżeli jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych, Produkt należy dostarczyć na adres:
Loogan ul. Mokra 17, 98-300 Wieluń.
10.Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie Klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego
otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego
uwzględnieniem.
11.Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy, usunięcia wad lub wymiany Produktu na
nowy.
VIII. Odstąpienie od umowy sprzedaży
1. Klientowi będącemu konsumentem w związku z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zwartej na odległość bez
podawania przyczyny.
2. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu
objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego wskazaną inną
niż przewoźnik.
3. Klient może odstąpić od umowy, składając oświadczenie na formularzu stanowiącym
załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, przesyłając je drogą elektroniczną lub na adres
pocztowy Sprzedawcy.
4. Do zachowania terminu określonego w ust. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu
od umowy przed jego upływem.
5. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od
umowy.
6. Sprzedawca niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od
niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności
przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta, może wstrzymać
się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub
dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
8. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany
przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów.
9. Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, od dnia,
w którym odstąpił od umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze
Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
10.Klient ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
11.Produkt należy dostarczyć na adres: Loogan ul. Mokra 17, 98-300 Wieluń.
12.W razie odstąpienia od umowy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
13.Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów
określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
IX. Odstąpienie od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną
oraz postępowanie reklamacyjne
1. W przypadku umów o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i
bezterminowym Klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. Klient może
rozwiązać umowę za wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym i bez podawania
przyczyny wysyłając oświadczenie o wypowiedzeniu na adres poczty elektronicznej
sklep@loogan.pl.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym z zachowaniem 14-dniowego terminu
wypowiedzenia w przypadku naruszania przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
3. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę usług
świadczonych za pomocą Sklepu internetowego, Klient jest uprawniony do złożenia
reklamacji drogą elektroniczną na adres sklep@loogan.pl.
4. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię i nazwisko lub
nazwa firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej),
przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu czasu, którego dotyczy reklamacja oraz
okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji.
5. Reklamację rozpatruje Sprzedawca w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania
reklamacji.
X. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Klientów nie będących
konsumentami w myśl art. 221 Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w każdym czasie
o ile Produkt nie został wydany Klientowi, osobie trzeciej działającej w imieniu Klienta lub
przewoźnikowi realizującemu dostawę do Klienta. Odstąpienie od umowy przez Sprzedawcę
nie rodzi po stronie Klienta roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia metod płatności dostępnych w Sklepie
internetowym. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do żądania przedpłaty w całości lub części
wartości zamówienia, niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności.
4. Na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w przypadku sprzedaży Produktu na rzecz Klienta
niebędącego konsumentem wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
5. Na podstawie art. 548 §1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
Klientowi, osobie trzeciej wskazanej przez Klienta lub przewoźnikowi, na Klienta przechodzą
korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub
uszkodzenia Produktu.
6. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta zostaje ograniczona wyłącznie do
rzeczywistych szkód poniesionych przez Klienta w związku z nienależytym wykonaniem
umowy przez Sprzedawcę, przy czym Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w wysokości
nie większej niż wartość zamówienia złożonego przez Klienta.
XI. Odpowiedzialność
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych
(w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie) lub
działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług
przez Sprzedawcę.
2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania ze Sklepu internetowego
przez Klienta w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi
przepisami prawa oraz obowiązującymi w tym zakresie zasadami współżycia społecznego
lub zwyczajami.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia
poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego z uwagi na konieczność konserwacji,
przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź
zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego nie może
naruszać praw Klienta.
XII. Własność intelektualna
1. Wszelkie treści zamieszczone w Sklepie internetowym (wliczając w to grafikę, teksty, układ
stron i logotypy), a nie pochodzące od Klienta lub innych dostawców, korzystają z ochrony
przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Sprzedawcy. Wykorzystywanie
tych treści bez pisemnej zgody Sprzedawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
2. Klient zobowiązany jest do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu
internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystanie treści w innym
zakresie jest dopuszczone wyłącznie w przypadku, gdy tak wskazane zostało wyraźnie przez
Sprzedawcę.
3. Korzystanie ze Sklepu internetowego, w tym korzystanie z materiałów tekstowych,
graficznych, zdjęć, aplikacji, baz danych czy innych treści, nie oznacza nabycia przez Klienta
jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza
nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji.
4. Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Sprzedawcy:
a) kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Sklepu
internetowego lub jego części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jego
pomocą,
b) rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych w Sklepie internetowym treści,
c) pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.
XIII. Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie
Regulaminu Sprzedawca powiadomi na stronie Sklepu internetowego na co najmniej 14 dni
kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień
Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie
obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Zmiana Regulaminu w czasie trwania
stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane
wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie wypowiedziała umowy
w terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych.
2. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają
zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
3. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń wynikających z ze składanych w Sklepie zamówień. Należą do
nich: w razie sporu o prawa majątkowe wynikłe z umów sprzedaży i świadczenia usług,
wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki
działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji
Handlowej; wystąpienie z wnioskiem do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej
w Łodzi (https://www.wiih.lodz.pl/) o podjęcie działań mających na celu pozasądowe
rozstrzygnięcie sporu na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823).
4. Niezależnie od ust. 3 Klient może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego)
rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie
internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl.
5. Klient będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu
rozwiązywania sporów ze Sprzedawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną
poddane pod rozstrzygnięcie:
a) sądowi powszechnemu według wyboru Klienta zgodnie z właściwymi przepisami
prawa polskiego, jeżeli Klient jest konsumentem,
b) sądowi powszechnemu właściwemu według siedziby Sprzedawcy, jeżeli Klient nie jest
konsumentem.
7. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 czerwca 2020 r.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH / POLITYKA PRYWATNOŚCI
Stosownie do przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z pó1n. zm.) dane osobowe klienta zostaną wprowadzone do bazy danych Sprzedawcy wyłącznie w celu realizacji zamówień oraz kontaktu z Klientem i nie będą udostępniane innym podmiotom. Każdy Klient ma prawo wglądu do swoich danych i ich poprawienia.